טיפים לתכנון חופשת קיץ בחו"ל

מערכת שורש  כד אייר, תשעח  5/9/2018

חופשה מוצלחת בחו"ל לא חייבת להיות חוויה יקרה: מעבר לקלות שבה ניתן למצוא היום טיסות זולות לכל יעד ברחבי העולם, ברוב הערים הגדולות מוצעים סיורים חינמיים ועוד
.......................

טיפים לתכנון חופשת קיץ בחו
חופשת קיץ בחו"ל היא מנהג נפוץ - רוב הישראלים מבקשים לצאת מהשגרה, ומהארץ, לפחות פעם אחת בשנה ותקופת הקיץ היא העונה המתאימה ביותר לכך. האפשרויות, באופן טבעי, רבות ומגוונות, וכדי ליהנות מהחופשה המהנה ביותר והמשתלמת ביותר, כדאי ליישם את הטיפים הבאים:

להתנהל בגמישות
מצד אחד אנחנו אוהבים לתכנן בפרוטרוט את חופשת הקיץ (ובאופן כללי את החיים), אבל מי שמאפשר לעצמו גמישות עשוי למצוא טיסות זולות במיוחד - וכך ליהנות לא רק מנופש כיפי אלא גם ממחיר אטרקטיבי, שתורם כמובן גם הוא לנחת.
הגמישות יכולה לבוא לידי ביטוי בשתי דרכים: בחירת הלוקיישן לחופשה והמועד המדויק שלה. אמנם לפעמים אנחנו רוצים לבלות חופשה במקום ספציפי - לונדון, ברצלונה, איטליה, איסטנבול, וכו' - אבל מצד שני עצם היציאה לחו"ל היא חוויה מלהיבה, וגם אם למשל חשקנו בחופשה בברצלונה כדאי לחפש גם חופשות באמסטרדם, שהרי אם נוכל לבלות בבירת הולנד במחיר נמוך במיוחד בהשוואה לחופשה בברצלונה, זו אופציה שיש לקחת בחשבון. מבחינת המועד המדויק, ככל שנרחיב את טווח החיפושים כך תהיה לנו בחירה בין יותר טיסות וחופשות, וסיכוי גבוה יותר למצוא חופשה במחיר משתלם במיוחד.

תפסת מרובה לא תפסת
הרצון להספיק כמה יותר אטרקציות ובילויים הוא טבעי: אם כבר הגענו לפריז נרצה לבקר גם ביורודיסני, וגם בלובר, וגם ביער בולון וגם לטפס על מגדל אייפל וגם לבקר בארמון ורסאי ולהתהלך בשאנז אליזה וישנם גם רובע המארה והאי סנט לואי וכנסיית נוטרדאם ועוד שפע אתרים שכולם מושכים את הלב - אבל תכנון ימים עמוסים יתר על המידה הוא מתכון לעוגמת נפש. או שלא נספיק את כל מה שתכננו, או שנמצא עצמו נחפזים ממקום למקום בלי למצות את החוויה באף אחת מהאטרקציות ונהיה כל הזמן בלחץ. תכנון רגוע יותר מאפשר לנו שלווה, שהיא מפתח להנאה מרבית, וגם זמן פנוי שאותו נוכל לנצל לביקור באתרים שלאו דווקא היו בתוכנית או אפילו "סתם" לשוטטות נינוחה בעיר יפה, הפוגה קלה בבית קפה קסום וכו'. כדאי גם לזכור שבעידן שבו קל יחסית למצוא טיסות זולות נוכל להגיע לכל יעד גם בשנה הבאה או בזו שלאחריה, ולא חובה להספיק הכל בפעם הראשונה.

לשלב את הילדים בתכנון
כשמדובר על חופשה משפחתית, כדאי לשלב את הילדים בתכנון, בהתאם לגילם כמובן. ילדים שמרגישים שותפים אמיתיים לחוויה נהנים ממנה הרבה יותר, לא מחמיצים פנים וגם אם ישנם אירועים בלתי צפויים שמקשים על מימוש כל התוכנית המקורית הם מגלים סבלנות - כך שכל בני המשפחה זוכים לחוויה נינוחה ומהנה יותר.

דירת נופש או מלון?
התפתחות עולם התיירות מרחיבה מאוד את מגוון האפשרויות שלנו,ובפרט יש לנו בחירה בין שהות במלון לבין דירת נופש. מלון מטבעו הוא אופציה מפנקת יותר, אבל למי שאוהב פרטיות, או רוצה להכין לעצמו את הארוחות בהתאם לטעמו, דירת נופש עשויה להתגלות כדרך המיטבית לשהות ביעד כזה או אחר. בפרט מתאימות דירות נופש בחו"ל למי שמתכנן חופשה בעיר גדולה, או ביעד מסוים שממנו יוצאים מדי יום לטיולים באזור. דירת נופש לרוב תהיה זולה יותר, והיא גם מקנה תחושת ביתיות גם כשנמצאים הרחק מהבית.

סיורים חינמיים
חופשה מוצלחת בחו"ל לא חייבת להיות חוויה יקרה: מעבר לקלות שבה ניתן למצוא היום טיסות זולות לכל יעד ברחבי העולם, ברוב הערים הגדולות מוצעים סיורים חינמיים מטעם העירייה, ובאופן כללי אותן ערים שכלכלתן נשענת במידה רבה על תיירות שמחות לסייע לאורחים למצות כל יום בהן - וכדאי לנצל את האופציה.